• Konkurs "Łap kasę z klasą"

• Za Nami konkurs "Łap kasę z klasą" zorganizowany przez BS Sztum dla klas gimnazjalnych i VII klas szkoły podstawowej, koordynowany przez Panie z oddziału BS Sztum w Ostaszewie. Klasy mogły wygrać 1.500 zł jeżeli połowa uczniów danej klasy (min.50%) posiada lub założy konta Junior w określonym czasie i zgłosi ten fakt do BS Sztum, liczyła się szybkość, na zasadzie kto pierwszy ten wygrywa.
            Do konkursu mogły przystąpić szkoły z gmin, w których znajdują się placówki BS Sztum, nagród było 15 (mogło wygrać 15 klas po 1.500zl do wykorzystania na cel uzgodniony z wychowawcą).
            Na 15 klas w całym obszarze działania BS Sztum nasze klasy zgarnęły 5 nagród, każda po 1500 zł. Gratulacje dla klas VII i klas gimnazjalnych.

• Międzyszkolny Konkurs Recytatorski –„ Żuławy – moja mała Ojczyzna”

• 25 maja w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Drewnicy odbył się konkurs recytatorski, w którym uczestniczyło dwudziestu recytatorów ze szkół podstawowych.
            Komisja konkursowa wybrała laureatów, wśród których wyróżniona została Patrycja Olszewska z naszej szkoły z klasy 5a. Patrycja oczarowała wdziękiem, miękkim głosem, doskonałą dykcją.
            Konkurs ma mieć charakter cykliczny, więc za rok można będzie spróbować i powalczyć o główną nagrodę. Bardzo ważny jest fakt, iż repertuar stanowiły utwory poetów lokalnych, dzięki czemu uczniowie mogli poznać twórców z regionu.
            Opracowała: Izabela Gutowska

• VIII Międzyszkolny Konkurs Wiedzy

• Już po raz ósmy uczniowie ze szkół podstawowych powiatu nowodworskiego, zmagali się w drużynowym konkursie wiedzy z historii, przyrody i matematyki.  Szkolne eliminacje wyłoniły przedstawiciela klas IV, V i VI, którzy wspólnie tworzyli reprezentację swojej szkoły. W dniu dzisiejszym w Zespole Szkół w Ostaszewie odbył się finał konkursu, gdzie po bardzo wyrównanej rywalizacji uzyskano następujące wyniki:
            1. Szkoła Podstawowa w Lubieszewie.
            2. Zespół Szkół w Ostaszewie.
            3. Szkoła Podstawowa Nr. 2 w NDG.
            4. Szkoła Podstawowa w Krynicy M.
            5. Szkoła Podstawowa w Stegnie.
            6. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Drewnicy.
            Podziękowania dla fundatorów nagród:
            Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku, Pani Barbara Wysiecka, Rada Rodziców przy ZS w Ostaszewie, Piekarnia Ewizal Józef Rybicki w Kończewicach, Gmina Ostaszewo, Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej w Gdańsku, Wydział Biologi UG w Gdańsku.
            Dziękujemy za udział i gratulujemy.

• Wycieczka do Krakowa

• Naszą przygodę z Krakowem zaczęliśmy od spotkania się na dworcu PKP Tczew. Klasy 6b z ZS w Ostaszewie oraz klasy 7 z SP z Lichnów wraz z opiekunami A. Borawską i P. Łącką.  Podróż trwała 8 godzin. W Krakowie przywitała Nas piękna pogoda. Od razu udaliśmy się wzdłuż Planty do miejsca naszego zakwaterowania. Dzień drugi pobytu rozpoczęliśmy od wyprawy na Wawel. Zwiedziliśmy Katedrę, Groby Królewskie i Smoczą Jamę. Udaliśmy się na Stare Miasto i wstąpiliśmy do Sukiennic. Po krótkim zwiedzaniu przeszliśmy na prezentację multimedialną, gdzie poznaliśmy ciekawostki i historię Krakowa. Następnie odwiedziliśmy kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza i pomnik Adama Mickiewicza. Kolejny dzień wycieczki zaczęliśmy zwiedzaniem kopalni soli w Wieliczce. Pokonaliśmy 135 m w głąb ziemi, przechodząc przez korytarze i komory. Mijaliśmy po drodze groty solne i przepiękne kaplice w tym najładniejszą kaplicę św. Kingi. Po powrocie do Krakowa zwiedziliśmy ogród botaniczny UJ i wieczorem spacerowaliśmy po Starym Kazimierzu podziwiając architekturę dzielnicy żydowskiej. Atrakcją na Starym mieście był labirynt luster. W czwartek rano pojechaliśmy do ogrodu doświadczeń. Tu uczniowie nad podziw chętnie przyswajali wiadomości i wykazywali się swoją wiedzą z zakresu ciśnienia hydrostatycznego czy akustyki. Po zajęciach udaliśmy się do galerii Plaza, gdzie uczniowie brali udział w lekcji WF-u na kręglach. Wycieczkę uważamy za udaną, zwłaszcza że dopisała nam pogoda i otaczała nas przyjazna atmosfera.

• Zespół Szkół w Ostaszewie
        • ZS w Ostaszewie (sekretariat) tel/fax.- 055 247 13 46 ZS w Ostaszewie (księgowość) tel. - 055 246 45 46 SP w Nowej Cerkwi tel. - 055 247 15 21 Przedszkole tel. - 055 247 13 22
        • Szkoła Podstawowa im. Marynarki Wojennej RP ul. Kościuszki 22 82 - 112 Ostaszewo woj. pomorskie e-mail: sekretariat@zsostaszewo.pl ---------------------------- Inspektor Ochrony Danych: Łukasz Mielnik e-mail: iod@mainsoft.pl Poland